İNTERPOL AVUKATI (2025)
İnterpol avukatı, uluslararası düzeyde yargılanan kişilerin hukuki süreçlerini titizlikle takip etmek ve müvekkillerinin haklarını koruma altına almak adına İnterpol’e başvuru yapmaktadır. Interpol (Uluslararası Kriminal Polis Teşkilatı), suçluların sınır ötesi hareketlerini izlemek ve uluslararası suçlarla mücadele etmek amacıyla 1923 yılında kurulmuş olan bir kuruluştur. Teşkilatın temel görevi, üye devletler arasında bilgi paylaşımını sağlamak ve suçluların yakalanmasına yardımcı olmaktır. Interpol, herhangi bir yargı yetkisi kullanmaz; yalnızca üye ülkeler arasındaki iş birliğini koordine eder. Bu süreçte, bir avukatın rolü büyük önem taşır. Özellikle, müvekkillerinin uluslararası suçlamalarla karşı karşıya kalması durumunda, “İnterpol avukatı” olarak bilinen hukukçular devreye girer.
- İNTERPOL TARAFINDAN YAYIMLANAN BÜLTEN ÇEŞİTLERİ
- KIRMIZI BÜLTEN NEDİR?
- İNTERPOL ARAMASI HANGİ DURUMLARDA KALDIRILIR?
- İNTERPOL ARAMASI KALDIRMA VE KIRMIZI BÜLTEN KALDIRMA
- INTERPOL Dosyalarının Denetimi Komisyonu (CCF) Tarafından Kabul Edilebilir Taleplerin İşlenmesine Uygulanacak Genel Şartlar
- İNTERPOL AVUKATININ ROLÜ
- SIKÇA SORULAN SORULAR
- İnterpol Aramasının Kaldırılması Ve İnterpol Kaydının Silinmesi Ne Kadar Sürmektedir?
- İnterpol Araması Kaldırılması Sonrası Seyahat Edebilir Miyim?
- İnterpol Arama Kararının Kaldırılması Başvurusunu Bulunduğum Ülke İçerisinde Yapabilir Miyim?
- İnterpol Aramasının Kaldırılmasının Hukuki Sonuçları Nelerdir?
- İnterpol Kırmızı Bülten Kaldırma İşlemi Nasıl Yapılır?
- SONUÇ
İNTERPOL TARAFINDAN YAYIMLANAN BÜLTEN ÇEŞİTLERİ
İnterpol tarafından yayımlanan 7 çeşit bülten bulunmaktadır:
Kırmızı Bülten: İnterpol üyesi ülkeleri taleplerine istinaden bir şüpheli yahut sanığın iadesi maksadıyla ilgili kişinin aranması ve görüldüğü yerde yakalanmasına yarayan en temel bülten türüdür. İnterpol bu bülten ile şüpheli yahut sanığa ait kimlik bilgileri, fotoğraf görselleri, parmak izi, suçun türü vb. bilgileri üye ülkeler ile paylaşarak iade prosedürünü hızlandırmayı amaçlamaktadır.
Mavi Bülten: Bu bülten türü ile kişilerin kimlik bilgilerinin kayıt edilerek tespit aşamasına geçilmesine yardımcı olmak ve suç faaliyetleri hakkında bilgi toplamak amaçlanmıştır.
Yeşil Bülten: Bu bülten, geçmişte suç işlemiş veya suç işlemeye meyilli kişiler hakkında bilgi sağlayarak uyarı niteliğindedir.
Sarı Bülten: Kayıp kişilerin ve özellikle kayıp çocukların bulunması ve kimliklerinin tespit edilmesi için kullanılan bir bülten türüdür.
Turuncu Bülten: Silahlar, bombalı paketler ve diğer tehlikeli maddelerle ilgili ciddi güvenlik tehditlerine karşı ülkeleri uyarmak amacıyla kullanılan bir bülten türüdür.
Siyah Bülten: Ölü olarak bulunan kişilerin kimliklerinin tespit edilmesine yardımcı olmak amacıyla kullanılır.
Mor Bülten: Belirli suçların işleyişi, örgütlenme biçimleri ve benzeri bilgiler hakkında ülkeleri bilgilendirerek bu tür suçlara karşı önlemler alınmasına yardımcı olan bir bültendir.
KIRMIZI BÜLTEN NEDİR?
Kırmızı bülten, Interpol’ün üye devletlere yaydığı ve bir şahsın tutuklanmasını isteyen uluslararası bir yakalama talebidir. Bu bültenin çıkarılması, genellikle ciddi suçlar söz konusu olduğunda gerçekleşir. Ancak her bülten talebi Interpol tarafından kabul edilmez. Bülten talebi, başvuru yapan ülkenin Interpol kurallarına ve uluslararası hukuka uygun olmalıdır.
Kırmızı Bülten Kararına Konu Edilebilecek Suçlar
Interpol tarafından kırmızı bülten kararları genellikle aşağıdaki suçlar için verilir:
Terörizm: Terör örgütlerine üye olmak, terör eylemi planlamak veya gerçekleştirmek.
İnsan Kaçakçılığı: İnsan ticareti ve göçmen kaçakçılığı.
Uyuşturucu Kaçakçılığı: Uluslararası uyuşturucu ticareti ve bu ticaretle bağlantılı suçlar.
Organize Suçlar: Mafya örgütleri, çete faaliyetleri ve uluslararası suç örgütlerinin işledikleri suçlar.
Silah Kaçakçılığı: Uluslararası silah ticareti ile ilgili suçlar.
Siber Suçlar: Bilgisayar sistemlerine yönelik saldırılar, veri hırsızlığı, kimlik dolandırıcılığı gibi suçlar.
Finansal Suçlar: Kara para aklama, yolsuzluk, büyük çaplı dolandırıcılık ve vergi kaçakçılığı.
Hürriyetten Yoksun Kılma ve Kasten İnsan Öldürme: İnsan öldürme, hürriyetten yoksun kılma, zorla alıkoyma gibi ağır ceza gerektiren suçlar.
Bu suçlar, İnterpol’ün yetki alanına giren ve uluslararası hukuk düzenlemeleri gereği ülkeler arası iş birliği ile soruşturulması gereken suçlardır. Interpol, bu suçlar karşısında kırmızı bülten çıkarma yetkisine sahip olup, bu süreç uluslararası adli iş birliğinin bir parçasıdır.
Kırmızı Bülten Kararına Konu Edilemeyecek Suçlar
Interpol’ün kırmızı bülten çıkarma yetkisi belirli suçlarla sınırlıdır. Bazı suçlar ve durumlar için kırmızı bülten kararı çıkarılamaz. İşte kırmızı bülten çıkarılamayacak başlıca suçlar ve durumlar:
1. Siyasi Suçlar: Interpol’ün temel ilkelerinden biri, üye devletler arasında siyasi suçlara karışmamak ve siyasi gerekçelerle bülten talebinde bulunulmamasıdır. Bu kapsamda:
Siyasi eylemler: Siyasi muhaliflik, protestolar, gösteriler veya seçimle ilgili faaliyetler nedeniyle bir kişi hakkında kırmızı bülten çıkarılamaz.
Devlet karşıtı suçlamalar: Bir devletin yönetimine veya politikalarına karşı yapılan siyasi faaliyetler neticesinde kırmızı bülten talep edilmesi mümkün değildir.
2. Askeri Suçlar : Bir devletin askeri yasalarına aykırı eylemler ya da askeri mahkemelerce yargılanmayı gerektiren suçlar için kırmızı bülten çıkarılamaz. Bu suçlar genellikle askeri disiplinsizlik, firar, Askeri mahkeme kararlarına itaatsizlik gibi konuları kapsar.
Interpol, bu suçlar için bir kişinin yakalanmasını talep edemez çünkü bu suçlar, uluslararası düzeyde hukuki iş birliğini gerektiren suçlar olarak değerlendirilmez.
3. Aile Hukuku ve Özel Hukuk Uyuşmazlıkları : Aile hukuku kapsamında yaşanan anlaşmazlıklar veya özel hukuk uyuşmazlıkları kırmızı bülten konusu olamaz. Örnek olarak:
Boşanma davaları,
Velayet uyuşmazlıkları,
Nafaka anlaşmazlıkları,
Mal paylaşımı gibi özel hukuk konularında kırmızı bülten çıkarılması mümkün değildir.
Bu gibi anlaşmazlıklar, cezai bir boyut taşımadığı için uluslararası bir yakalama talebi kapsamına girmez.
4. Basit Suçlar ve Hafif Kabahatler : Interpol kırmızı bülten çıkarmak için ciddi ceza gerektiren suçları esas alır. Dolayısıyla hafif suçlar ve kabahatler için bülten çıkarılamaz. Bunlara örnek olarak:
Trafik ihlalleri,
Küçük çaplı hırsızlıklar,
Küçük bedelli dolandırıcılıklar,
İdari para cezaları gerektiren eylemler sayılabilir.
Bu tür hafif suçlar, genellikle bir kişinin iadesini gerektirecek düzeyde ciddi kabul edilmez.
5. İfade Özgürlüğü ve Medya Faaliyetleri : Gazetecilik faaliyetleri, basın özgürlüğü kapsamında yapılan haberler veya düşünce özgürlüğü çerçevesinde ifade edilen görüşler nedeniyle bir kişi hakkında kırmızı bülten çıkarılamaz. Özellikle gazetecilik faaliyetleri, Sosyal medya paylaşımları, Düşünce açıklamaları gibi durumlar kırmızı bülten kapsamı dışındadır.
6. İnsan Hakları İhlalleri ile İlgili Suçlamalar : Eğer kırmızı bülten talebine konu olan suçlamalar, bir kişinin insan haklarını ihlal etmek amacıyla yapıldığına dair kanıt varsa, Interpol bu bülteni reddedebilir. Bu tür durumlar şunları içerir:
Adil yargılanma hakkının ihlali,
İşkence veya kötü muamele göreceği endişesi,
Suçun siyasi amaçlı olduğu yönündeki güçlü kanıtlar.
Interpol, insan hakları ihlallerini önlemek adına bu tür talepleri titizlikle inceler ve hukuki süreçlerin adil bir şekilde yürütülmesini sağlama amacı güder.
İNTERPOL ARAMASI HANGİ DURUMLARDA KALDIRILIR?
Bir Interpol avukatının, müvekkilinin kırmızı bültenle arandığı durumlarda bu aramanın kaldırılması için başvurabileceği birkaç hukuki yol bulunmaktadır. Bunlar genellikle, aramanın hukuka uygun olup olmadığının ve Interpol kurallarına aykırılık içerip içermediğinin sorgulanması etrafında şekillenir. İşte bu durumların başlıcaları:
1-Hukuka Aykırı Kırmızı Bülten Talepleri : Kırmızı bültenin kaldırılması taleplerinin en yaygın sebeplerinden biri, bültenin hukuka aykırı bir şekilde düzenlenmiş olmasıdır. Bu durum genellikle, talep edilen suçun Interpol’ün yetki alanına girmediği, suçun siyasi, askeri, dini veya ırksal nitelikte olduğu iddiaları ile gündeme gelir. Interpol’ün anayasası gereği, bu tür suçlarla ilgili taleplerin dikkate alınmaması gerekmektedir. Interpol avukatı, müvekkilinin suçlanma gerekçesinin bu kapsamda olup olmadığını inceleyerek, başvuruda bulunabilir.
2-Adil Yargılanma Hakkının İhlali : Kırmızı bülten talepleri her zaman hukuka uygun süreçlere dayanmamış olabilir. Eğer müvekkilin, aranma nedeni olan suçla ilgili olarak adil yargılanma hakkı ihlal edildiyse, yani kişi hakkında bağımsız ve tarafsız bir mahkemede adil bir şekilde yargılama yapılmamışsa ya da yapılmayacaksa, bu durum Interpol’e itiraz gerekçesi olabilir. Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’nin (AİHS) 6. maddesi gibi uluslararası sözleşmeler, adil yargılanma hakkını güvence altına alır ve Interpol de bu standartlara aykırı talepleri reddedebilir.
3- Zamanaşımı ve Hukuki Dayanak Eksikliği : Bazı durumlarda, kırmızı bülten talepleri zamanaşımına uğramış suçlar ya da hukuki dayanağı olmayan suçlamalarla ilgili olabilir. Örneğin, belirli bir sürenin geçmiş olması nedeniyle kovuşturma yetkisinin ortadan kalkmış olması veya suçun işlenmediğine dair yeterli delil bulunmaması gibi durumlar, Interpol avukatının aramanın kaldırılması için başvuruda bulunabileceği diğer önemli hukuki gerekçeler arasındadır.
4-Siyasi Nitelikli Suçlamalar : Interpol Anayasası’nın 3. maddesi, siyasi, askeri, dini ya da ırksal nitelikli suçlamalarla ilgili taleplerin dikkate alınmamasını öngörmektedir. Bu nedenle, bir kişinin kırmızı bültenle aranmasına neden olan suçun siyasi amaçlı bir kovuşturma veya cezalandırma aracı olarak kullanıldığı durumlarda, bu talebin iptali mümkündür. Bir Interpol avukatı, müvekkilinin siyasi bir kovuşturmanın mağduru olduğunu kanıtlayarak aramanın kaldırılması için başvuruda bulunabilir.
5-İltica Durumu ve Uluslararası Koruma : Eğer kişi, aranma süreci boyunca bir başka ülkeden iltica hakkı kazanmış veya uluslararası koruma altına alınmışsa, bu durum Interpol tarafından göz önünde bulundurulabilir. Uluslararası koruma statüsündeki bir kişi hakkında kırmızı bülten çıkarılması, hem ulusal hem de uluslararası hukuka aykırı olabilir. Bu nedenle, Interpol avukatı, müvekkilinin iltica ya da koruma statüsünü kullanarak aramanın kaldırılmasını talep edebilir.
İNTERPOL ARAMASI KALDIRMA VE KIRMIZI BÜLTEN KALDIRMA
İnterpol aramasını kaldırmak için öncelikle kişinin hangi ülkenin iç mevzuatına istinaden İnterpol’e bildirim yapıldığını, ilgili ceza dosyasının mevcut durumunu teyit etmek gerekir. İlgili kişinin başvuru şartlarını sağlaması halinde öncelikle İnterpol’e başvuru yapılır. Başvuru bizzat ilgili tarafından yahut bu konuda vekaletname verdiği avukat tarafından yapılır. Önemle belirtmek gerekir ki; başvurudan netice alınabilmesi için uluslararası hukuk mevzuatına hakim, İnterpol aramasının kaldırılması konusunda tecrübeli bir avukatla çalışmak önem arz etmektedir.
İnterpol’e başvuru formu eksiksiz doldurularak ve olay izahatını içeren dilekçe ile başvuru yapılır. Bu başvuruya kişinin pasaport tercümeleri, adli sicil kayıtları, mahkeme kararları, ilgili ülkenin iç mevzuatına ilişkin belgeler, varsa kesinleşme şerhleri de eklenerek başvuru yapılır. Başvurular İngilizce, Fransızca, Arapça ve İspanyolca olmak üzere 4 dilde kabul edilmektedir. Komisyon, talepleri yalnızca yazılı beyanlara ve belgelere dayanarak değerlendirir.
Başvurunun İnterpol’e ulaşmasını takiben İnterpol öncelikle Komisyon Kurallarına istinaden değerlendirme yaparak talebin kabul edilir olduğuna ilişkin bir ilgiliye veyahut avukatına bilgilendirme yapar. Bu bilgilendirme INTERPOL Dosyalarının Kontrol Komisyonu (CCF) tarafından yapılmaktadır. INTERPOL Dosyalarının Kontrol Komisyonu (CCF), başvuruya ilişkin bir referans numarası belirlemek suretiyle yazışmaların ilgili referans numarası ile yapılmasını talep eder. Başvurucunun iddialarını değerlendirmeden önce, İnterpol başvurucu ya da vekiline ceza yargılamasının yürütüldüğü devlete müzekkere yazarak başvurucu hakkındaki belgelerin iletilmesini isteyebilir. Ancak bu talebi, başvurucunun ya da vekilinin onay vermesine bağlıdır.
İnterpol aramasının kaldırılması ve İnterpol kaydının silinmesi için yapılan başvurunun İnterpol tarafından kabul edilmesini takiben İnterpol’ün ilgili Komisyon’u başvurucuya ya da avukatına, itirazın görüşüleceği oturumun sayı numarasını ve tarihlerini iletir. İlgili günde Komisyon bir araya gelerek İnterpol kaydının silinmesi ve İnterpol aramasının kaldırılması üzerine değerlendirmeler yapar. Başvurucu vekilinin tüm talepleri ve delilleri bu Komisyon’da Komisyon Tüzüğü esas alınarak değerlendirilir. Bu sebeple başvurucunun ya da vekilinin Komisyon Tüzüğü’nün hangi maddelerinin ihlal edildiği hususunun açıkça beyan etmesi gereklidir.
Komisyon görüşmelerinin tamamlanmasını takiben İnterpol başvurucuya ya da avukatına İnterpol kaydının silindiğine ve İnterpol aramasının kaldırıldığına ilişkin bilgi verir. Karar, İnterpol Genel Sekreterliğine iletilir. KVKK gereği başvurucunun dosyaları İnterpol kayıtlarından tümü ile silinir. Bu aşamadan sonra başvurucu hakkında INTERPOL kanalları aracılığıyla tüm uluslararası polis teşkilatlarıyla işbirliği yapılamaz. Ayrıca İnterpol kaydının silinmesi ve İnterpol aramasının kaldırılmasını takiben İnterpol, üye ülkelerde bulunan tüm birimlerine ulusal veri tabanlarını güncellemesi hususunda bilgilendirmektedir. Bu hususta ” İnterpol Araması ve Kırmızı Bülten Kaldırma ” başlıklı makalemize göz atabilirsiniz.
INTERPOL Dosyalarının Denetimi Komisyonu (CCF) Tarafından Kabul Edilebilir Taleplerin İşlenmesine Uygulanacak Genel Şartlar
- İlgili verilerin tespiti: Kabul edilebilir bir talep alındığında, INTERPOL Bilgi Sistemi’nde başvuran kişiye ait herhangi bir veri işlenip işlenmediği Komisyon tarafından kontrol edilir (CCF Tüzüğü Madde 33(1)).
- Talebin incelenmesi: CCF, talepleri mevcut bilgilere dayanarak inceler. Bu süreçte, başvuranlar CCF’ye talebin incelenmesine ilişkin ek bilgi ve belgeleri (örneğin, önceki ve mevcut görevler, devam eden yasal işlemler vb.) kısa ve öz bir şekilde sunabilirler (bu amaçla ccf@interpol.int e-posta adresi kullanılabilir). CCF, ayrıca başvuranlardan, veri kaynaklarından, INTERPOL Genel Sekreterliği’nden (IPSG) veya taleple ilgili diğer taraflardan ek bilgi veya açıklama talep edebilir (Tüzük Madde 34).
- Talepten sonra CCF ile iletişim: Başvuranların taleplerinin incelenmesi süresince tek iletişim noktası CCF’dir (Tüzük Madde 31).
- Taleple ilgili bilginin iletilmesi: Tüzük Madde 35(1) uyarınca, bir taleple ilgili bilgi açıklanmadan önce bilgi sahibiyle istişare edilir. Sınırlamalar varsa, bunlar gerekçelendirilmeli ve açıklanmalıdır (Tüzük Madde 35(3) ve (4)).
- Karar süreleri: Tüzük Madde 40’a göre, CCF erişim talepleri için dört ay, veri düzeltme ve/veya silme talepleri için ise dokuz ay içinde karar vermelidir. Bu süreler, taleplerin kabul edilebilir olarak ilan edilmesinden itibaren başlar.
- Geçici önlemler: CCF, bir talep üzerinde karar vermeden önce ve inceleme sürecinde herhangi bir zamanda ilgili verilere ilişkin geçici önlemler alabilir (Tüzük Madde 37).
- IPSG’ye kararların bildirilmesi: CCF’nin yazılı kararları, karar tarihinden itibaren bir ay içinde IPSG’ye iletilir (Tüzük Madde 41(1)). CCF, kurallara uyumu sağlamak için uygun düzeltici önlemler alabilir (Tüzük Madde 39).
- CCF kararlarının uygulanması: CCF, talebe ilişkin bilgilerin güncellenmesi, düzeltilmesi veya silinmesine karar verirse, IPSG bu kararı aldıktan sonra bir ay içinde uygulamalıdır; uygulama için daha fazla açıklama gerekirse ek bilgi talep edilebilir.
- Taraflara kararların bildirilmesi: CCF, başvuranlara kararlarını yazılı ve gerekçeli olarak, kararı kabul ettiği tarihten veya IPSG’nin düzeltici önlemleri uyguladığını bildirdiği tarihten itibaren bir ay içinde iletir.
- Kararların gözden geçirilmesi başvuruları: Bir CCF kararının gözden geçirilmesi için, Komisyon’un kararından bu yana keşfedilen her bir yeni olguyu açık ve kısa bir şekilde belirtmek ve bu olguların Komisyon kararını nasıl etkileyebileceğini ve ne zaman keşfedildiğini belirtmek gereklidir (Tüzük Madde 42).
İNTERPOL AVUKATININ ROLÜ
İnterpol avukatı, müvekkillerini uluslararası suç soruşturmaları ve kovuşturmaları esnasında temsil eder. Interpol tarafından çıkarılan “kırmızı bültenler”, uluslararası düzeyde yakalama taleplerini içerir. Bir kırmızı bülten, suç işlediği iddia edilen bir kişinin tutuklanması ve iadesi için dünya genelinde yetkililere bir bildirimde bulunur. Ancak, kırmızı bülten bir tutuklama emri değildir. Bu bültende ismi geçen kişilerin insan haklarını korumak ve onların adil yargılanmasını sağlamak, İnterpol avukatının temel sorumlulukları arasında yer alır.
Bu avukatlar, müvekkilleri hakkında çıkarılmış olan kırmızı bültenin iptali için başvuruda bulunabilir, müvekkillerin hukuki haklarını savunabilir ve uluslararası hukuk normlarına uygun bir yargı süreci talep edebilirler. Aynı zamanda, müvekkilinin suçsuz olduğunu savunmak ya da bültenin siyasi nedenlerle çıkarıldığı iddiasını öne sürmek de Interpol avukatlarının görevleri arasında yer alır.
SIKÇA SORULAN SORULAR
İnterpol Aramasının Kaldırılması Ve İnterpol Kaydının Silinmesi Ne Kadar Sürmektedir?
Başvurunun usulüne uygun ve eksiksiz şekilde yapılmasını takiben ortalama 1 ay içerisinde İnterpol tarafından talep kabul edilir ve değerlendirmeye alır. Başvurunun değerlendirilmesi ve Komisyon görüşmelerinin tamamlanması ortalama 8 ay sürmektedir.
İnterpol Araması Kaldırılması Sonrası Seyahat Edebilir Miyim?
İnterpol kaydının silinmesi ve İnterpol aramasının kaldırılmasını takiben ilgili kişinin adres kaydı dahi yaptırmadan seyahat etmesi mümkündür. Ancak şu hususu önemle belirtmek isteriz; İnterpol kaydının silinmesi ve İnterpol aramasının kaldırılması kişinin iç hukuktaki yargılama sürecinde beraat kararı verildiği veyahut suçsuz bulunduğu anlamına gelmemektedir. Örneğin, İran’da geçirdiği yargılama sebebiyle İnterpol’den kırmızı bültenle aranan kişinin İnterpol aramasının kaldırıldığı ve interpol kaydının silindiği varsayımında Türkiye’ye girişinde herhangi bir sakınca yoktur, ancak ceza yargılaması sebebiyle İran’da verilen arama kararı icra edilebilecektir.
İnterpol Arama Kararının Kaldırılması Başvurusunu Bulunduğum Ülke İçerisinde Yapabilir Miyim?
İnterpol başvuruları vekalet ile ya da şahsen bulunduğunuz ülke içerisinden yapılabilmektedir. Ancak her halükarda başvuru makamı İnterpol Dosyalarının Kontrol Komisyonu (CCF) ‘dur. INTERPOL Dosyalarının Kontrol Komisyonu güncel adresi 200 quai Charles de Gaulle, 69006 Lyon,/ Fransa’dır.
İnterpol Aramasının Kaldırılmasının Hukuki Sonuçları Nelerdir?
İnterpol kaydı silinen ve İnterpol araması kaldırılan kişi hakkında artık INTERPOL kanalları aracılığıyla uluslararası polis teşkilatlarıyla işbirliği yapılamaz. Ayrıca İnterpol kaydının silinmesi ve İnterpol aramasının kaldırılmasını takiben İnterpol, üye ülkelerde bulunan tüm birimlerine ulusal veri tabanlarını güncellemesi hususunda bilgilendirmektedir. Ancak şu hususu önemle belirtmek isteriz, İnterpol kaydının silinmesi ile kişinin yalnızca INTERPOL Bilgi Sistemindeki verileri silinmektedir. İnterpol bir yargılama merci değildir. INTERPOL kayıtlarının silinmesi veyahut arama kaydının silinmesini aşan her işlem için ilgili ulusal makamlarla temasa geçilmelidir.
İnterpol Kırmızı Bülten Kaldırma İşlemi Nasıl Yapılır?
İnterpol kırmızı bülten kaldırma işlemi için İNTERPOL merkezine yazılı başvuru yapılması ve sürecin takip edilmesi gerekir.
SONUÇ
İnterpol avukatı, uluslararası düzeyde yargılanan kişilerin hukuki süreçlerini titizlikle takip etmek ve müvekkillerinin haklarını koruma altına almak adına İnterpol’e başvuru yapmaktadır. Özellikle kırmızı bülten kararına itiraz edilmesi sürecinde, bir avukatın hukuki savunma yapması, müvekkilin insan haklarına saygı gösterilmesini sağlamak açısından hayati önem taşır. Interpol bültenlerine konu olan suçlar ise genellikle ciddi nitelikte olup, uluslararası suçlar ve organizasyonlarla bağlantılıdır.