TAHDİT KODUNUN KALDIRILMASI DAVA DİLEKÇESİ ÖRNEĞİ
Tahdit kodunun kaldırılması dava dilekçesi örneği, internet ortamında farklı kaynaklardan temin edilebilir olsa da somut olay ve duruma göre yeniden düzenlenmesi gerekir. Hakkında tahdit kodu tesis edilen yabancı, kararın kendisine tebliğini izleyen günden itibaren 60 gün içerisinde idare mahkemesinde iptal davası açabilir.
TAHDİT KODU NEDİR?
Tahdit kodu, yabancı hakkında ülkeye giriş yasağının veyahut sınır dışı edilme sebebinin hangi eylem veya durumdan kaynaklandığını belirten koddur. Tahdit kodlarının konuluş sebepleri, yurda girişin ön izne tabi olup olmadıkları, ülkeye giriş yasağı süreleri hususlar bakımından farklılık göstermektedir.
TAHDİT KODUNUN KALDIRILMASI DAVA DİLEKÇESİ ÖRNEĞİ
ANKARA NÖBETÇİ İDARE MAHKEMESİNE
YÜRÜTMENİN DURDURULMASI İSTEMLİDİR.
DAVACI :
VEKİLİ : Av. AYSEL İREM KAP & Av.FERDİ KURNAZ& Av. BERKAY BAŞCI
DAVALI :
KONU : Davalı idare tarafından müvekkil hakkında konulan N-82 tahdit kodunun ve yurda giriş yasağının kaldırılması talebinin reddine ilişkin idari işlemin iptali ve söz konusu idari işlemin uygulanması halinde telafisi güç veya imkansız zararlara sebep olacağından yürütmesinin durdurulmasına karar verilmesi talebimizin sunulmasından ibarettir.
TEBLİĞ TARİHİ : ../../..
AÇIKLAMALAR
1-Müvekkil hakkında hukuka aykırı olarak konulan tahdit kodunun ve yurda giriş yasağının kaldırılması talepleri ile tarafımızca Göç İdaresi Genel Müdürlüğü’ne ../../.. tarihli ve … sayılı dilekçe ile başvuru yapılmıştır. Akabinde davalı idare tarafından ../../.. tarih ve … sayılı yazı ile tarafımıza cevap verilmiş olup söz konusu cevapta taleplerimizin reddedildiği ve ilgili kodun ve giriş yasağının devam ettiği hususu bildirilmiştir. Bu sebeple haksız ve hukuki dayanaktan yoksun tahdit kodunun ve giriş yasağının kaldırılması ile müvekkile yurda giriş için ön izin verilmesi taleplerimizin reddine dair idari işlemin iptali için iş bu davayı ikame etme gereği hasıl olmuştur.
2-Müvekkil her ne kadar yasalara uyarak Türkiye’de ikamet etmişse de ortada hiçbir somut delil ve dayanak olmamasına karşın 2019 yılında milli güvenlik bakımından tehlike arz ettiği gerekçesiyle N-82 tahdit kodu konulmuştur. Müvekkil hakkında konulan N-82 tahdit kodunun aykırılığı, müvekkilin aleyhinde hiçbir soruşturma dosyası bulunmadığı göz önüne alındığında açıkça ortadadır. Müvekkilin hiçbir terör örgütü ile irtibatı bulunmamaktadır. Milli güvenlik bakımından tehlike oluşturduğu gerekçesiyle müvekkil hakkında somut hiçbir delil, emare, tanık beyanı vs. olmaksızın N-82 kodlu sınır dışı kararının alınması keyfi ve hukuksuzdur.
Önemle belirtilmelidir ki; idari işlemlerin konu unsuru işlemin kendisi iken sebebi ise idareyi işlem tesis etmeye zorlayan hukuki olgulardır. Müvekkil hakkında tesis edilen işlemin tam olarak hangi somut gerekçelere dayanarak tesis edildiği meçhuldür. Müvekkilin yıllardır Türkiye’ye gelip giden bir kimse olması, müvekkilin gerek kendi ülkesi gerekse de Türkiye’de hiçbir suça karışmamış ve adli sicil kaydının mevcut olmaması sebepleri göz önüne alındığında söz konusu sair kodların ve giriş yasağının herhangi bir nedene dayanmadan tesis edildiği anlaşılmaktadır.
Danıştay 8. Dairesi, 2008/7089 Esas, 2008/7331 Karar ve 11.11.2008 tarihli kararına göre; “…İdari işlemlerin iptal sebeplerinden biri, sebep yönünden hukuka aykırılık olup, sebep, idareyi bir işlem yapmaya yönelten etken olarak tanımlanabilir. Sebep, idari işlemin dayanağı olup, sebep olarak gösterilen hukuksal işlemin sakatlığı, esas işlemi de sakatlayacaktır…”
İdari işlemlerin sebep ve amaç unsurları idari işlemin esasa ilişkin unsurlarını oluşturur. Bu iki unsurun oluşması halinde ancak idari işlem tesis edilebilir. İdarenin yaptığı işlemlerle ilgili gerekçe göstermesi hukuk devletinin bir yansımasıdır. Konu, idari işlemin sebep unsuruna ilişkin herhangi bir gerekçe ortada bulunmamaktadır. İşbu işlemin sebep ve konu unsuru sakat ve hukuka aykırıdır.
3-Yukarıda açıklanan hususlar kapsamında müvekkil hakkında konulan N-82 tahdit kodunun hukuka aykırı olduğu ve kaldırılması gerektiği açıktır. Müvekkilin terör örgütleriyle iltisaklı olduğuna ilişkin tek bir somut delili bırakın emare mevcut değildir. İşbu başvuruya konu idari işlemin hukuksuz olduğu açıktır. Bu süreç devam ettikçe müvekkilin mağduriyeti artmaktadır. Nitekim müvekkil bakıma muhtaç eşine bakmak bir yana söz konusu idari işlem sebebiyle Türkiye’de ikamet dahi alamamaktadır. Nitekim müvekkil 67 yaşında olup istizanlı vize almanın zorluğu göz önünde bulundurulduğunda bu süreç sebebiyle ciddi şekilde zarara uğramaktadır.
Neticeten, milli güvenlik bakımından tehlike oluşturmak oldukça ciddi bir iddiadır. Dolayısıyla müvekkilin hal ve şartları ile isnat edilen iddia birlikte nazara alındığında, işlemin sehven ya da müvekkilin durumu detaylı incelenmeden toptan bir uygulamanın neticesi olarak icra edildiği kanaati oluşmaktadır. Şu şartlar altında açıkça hukuka aykırı olan işbu idari işlemin iptaline karar verilmesini talep etmek gerekmiştir.
HUKUKİ SEBEPLER : İdari Yargılama Usulü Kanunu, 6458 sayılı YUKK, Anayasa ve sair yasal mevzuat.
HUKUKİ DELİLLER : Göç İdaresi Genel Müdürlüğü’nün cevap yazısı, İdareye Başvuru Dilekçesi, Sağlık Raporları, bilirkişi, yemin, tanık, Yargıtay içtihatları ve sair yasal delil.
SONUÇ VE İSTEM : Yukarıda izah edilen sebepler ile;
1-Davalı İdare tarafından tesis edilen işlem açıkça hukuka aykırı olduğu gibi uygulanması halinde telafisi güç ve imkansız zararlar meydana geleceğinden, dava konusu işlemin icra edilmekle tükenecek işlem statüsünde olmasından dolayı davalı idarenin savunması alınmadan YÜRÜTMENİN DURDURULMASINA,
2-Davalı idare tarafından müvekkil hakkında konulan N-82 tahdit kodunun ve sair kodu kaldırılması ile yurda giriş yasağının kaldırılması taleplerinin reddine ilişkin idari işlemin iptaline,
3-Yargılama giderleri ve avukatlık ücretinin davalı idareye yükletilmesine karar verilmesini vekaleten talep ederiz. ../../..
Davacı Vekili
Av. AYSEL İREM KAP & Av.FERDİ KURNAZ& Av. BERKAY BAŞCI
NOT: Tahdit kodunun kaldırılması dava dilekçesi örneği genel bilgilendirme amacıyla hazırlanmış olup örnek mahiyetindedir. Tahdit kodu konulan yabancının durumu, ikameti olup olmadığı tahdit kodunun hangi İdare tarafından ne zaman konulduğu hususlar farklılık göstermekte olup dava dilekçesinin davanın temelini oluşturduğu hususu gözetildiğinde hukuki yardım alınması önem arz etmektedir.
SIKÇA SORULAN SORULAR
HAKKIMDA TAHDİT KODU OLUP OLMADIĞINI NASIL ÖĞRENEBİLİRİM?
Yabancı hakkında tahdit kodu tesis edildiğinde yabancı genellikle bu durumdan Türkiye’ye girmek istediğinde gümrükte haberdar olur. Yabancı hakkında tahdit kodu olup olmadığını Göç İdaresinden yapacağı sorgulama öğrenebilir. Yabancının yurt dışında olması halinde yabancılar hukuku alanında uzman bir avukata vereceği vereceği vekaletname ile sorgu yapılabilir.
Ayrıca önemle belirtmek gerekir ki; her Göç İdaresi’nin tahdit kodu konulup olmadığı hususunda yabancıya veyahut avukatına bilgi vermesi olanaksızdır. Konuyu somutlaştırmak adına bir örnek vermek gerekirse; İstanbul il sınırları içerisinde tahdit kodu sorgusu Kumkapı Koordinasyon Merkezinden yapılmaktadır. Her ilde bu sorgulamanın yapılacağı yer farklılık arz etmektedir. Diğer tahdit kodlarına ilişkin makalelerimize “Yayınlarımız” kısmından ulaşabilirsiniz.
TAHDİT KODUMUN KALDIRILMASI İÇİN DAVA AÇTIM, ARTIK TÜRKİYE’YE GİRİŞ YAPABİLİR MİYİM?
Tahdit kodunun kaldırılması için idare mahkemesinde iptal davası açılması halinde yabancının Türkiye’de kalışı veyahut Türkiye’ye girişi doğrudan yasal hale gelmemektedir. Bu ancak mahkemenin yürütmenin durdurulması kararı vermesi halinde mümkün olacaktır.
Örneğin; Türkiye’de bulunan Yunanistan vatandaşı yabancı hakkında G-82 tahdit kodu tesis edildiği varsayımında tahdit kodunun iptali için dava açılırsa kişinin Türkiye’de kalışı doğrudan yasal hale gelmez. Açılan iptal davasında Mahkemenin yürütmenin durdurulması kararı vermesi gerekmektedir. Mahkemeler tahdit kodu iptali davalarında ortalama 2 ay içerisinde yürütmenin durdurulması kararı vermektedir. Mahkeme tarafından yürütmenin durdurulması kararı verilmesi halinde yabancının Türkiye’de kalışı yasal hale gelmektedir.
TAHDİT KODUNUN KALDIRILMASI DAVASI NE KADAR SÜRMEKTEDİR?
Tahdit kodunun kaldırılmasına ilişkin açılan iptal davaları ortalama 8 ay ile 1 yıl arasında sonuçlanmaktadır.